|
Nauka języków obcych - Wybrany produkt w sklepach |
|
|
Wyświetlanie od 1 do 1 (z 1 pozycji) |
Strona 1 |
Opis: Cześć, jak się masz? I Spotykamy się w Polsce (A1) + CD Sklep: Poltax D. Kowalski, A. Piontek Spółka cywilna Wprowadzenie w 2004 roku certyfikacji języka polskiego jako obcego, upowszechnianie standardów europejskich w nauczaniu języków obcych oraz konieczność wprowadzenia programu socjokulturowego do nauczania polszczyzny spowodowały fakt, że nowe wydanie popularnego podręcznika "Cześć, jak się masz?" ukazuje się w dwu częściach. Część I dla poziomu Al nosi tytuł "Spotykamy się w Polsce", a jej kontynuacja dla poziomu A2 jest zatytułowana "Spotkajmy się w Europie". Podstawę obu części stanowi materiał z podręcznika "Cześć, jak się masz?", jest on jednak uzupełniony o nowe informacje i ćwiczenia, wzbogacony kolorowymi zdjęciami i testami, kończącymi każdą część. To nowe wydanie sprawdzonego podręcznika zachowuje jego walory dydaktyczne, dodając do nich europejski kontekst, towarzyszący nauczaniu języka polskiego od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej.
Podręcznik komunikacyjny dla osób rozpoczynających naukę języka polskiego. Połączenie trzech typów programów: gramatycznego, komunikacyjnego i kulturowego sprawia, że uczący się jednocześnie poznaje struktury gramatyczne i nowe słowa, dowiaduje się, jak ich używać w sytuacjach dnia codziennego oraz zapoznaje się z elementami kultury polskiej. Integracja poznawania kultury z nauką jezyka polskiego to istotna nowość tego dwuczęściowego wydania.
W CZĘŚCI KULTURALNEJ MOŻNA PRZECZYTAĆ M.IN. O:
- największych polskich miastach i regionach - znanych współczesnych artystach, pisarzach i politykach - emigracji polskiej na świecie - polskiej tradycji, świętach i obyczajach
PODRĘCZNIK UZUPEŁNIAJĄ:
- lekcja zerowa prezentująca zasady polskiej wymowy i pisowni - test biegłości językowej dla poziomu A1 - nagrania dialogów i ćwiczeń komunikacyjnych na CD - słowniczek polsko-angielski - poradnik metodyczny:Jak używać podręcznika CZEŚĆ, JAK SIĘ MASZ?"
W KAŻDEJ Z 13 LEKCJI ZNAJDUJĄ SIĘ:
- teksty omawiające- dialogi- tablice leksykalne, grupujące tematycznie słownictwo- komentarz gramatyczny i komunikacyjny w języku angielskim- ćwiczenia gramatyczne i komunikacyjne- kolorowe ilustracje CONTENTS IntroductionLekcja 0Introduction to Polish pronunciation and spelling Lekcja 11.1. Agnieszka, Robert i Michel Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - CZŁOWIEK1.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 1.2.1. Inflected and uninflected parts of speech 1.2.2. Number and gender 1.2.3. Case 1.2.4. Nominative singular of nouns and adjectives 1.2.5. Verb: the infinitive and personal forms, tenses 1.2.6. Conjugation of the verbs być, mieć in the present tense. The -m, -sz conjugation, part 11.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 1.3.1. Questions identifying people and things1.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar1.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 22.1. Cześć, jak się masz? Vocabulary Czy umiesz już liczyć? 1 - 202.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 2.2.1. Definiteness of nouns 2.2.2. Personal pronouns2.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 2.3.1. Greetings and farewells 2.3.2. Types of language contact 2.3.3. Change of style to informal 2.3.4. Asking for people's age 2.3.5. Using the expression przepraszam2.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar2.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 33.1. Jestem w domu! Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - NARODY, PAŃSTWA I ICH MIESZKAŃCY Czy umiesz już liczyć? 20 - 1003.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 3.2.1. Conjugation of the verb chcieć in the present tense. The -ę, -esz conjugation 3.2.2. Conjugation of the verb mówić in the present tense. The -ę, -isz conjugation, part 1 3.2.3. Conjugation of the verb rozumieć in the present tense. The -m, -sz conjugation, part 2 3.2.4. Double negation in Polish3.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 3.3.1. Introducing oneself 3.3.2. Introducing other people 3.3.3. Using diminutives of names 3.3.4. National identification and language3.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar3.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 44.1. Mam tu mieszkać. Vocabulary Warto zapamiętac te słowa! - RODZINA4.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 4.2.0. The mechanism of case forming 4.2.1. Accusative singular of nouns 4.2.2. Accusative singular of modifiers 4.2.3. Accusative of personal pronouns4.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 4.3.1. Asking about people and things in the accusative4.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar4.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 55.1. Jaki on jest naprawdę? Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - CECHY CZŁOWIEKA (adjectives)5.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 5.2.1. Conjugation of verbs in the past tense 5.2.2. Instrumental singular and plural of nouns 5.2.3. Syntactic functions of the instrumental, part 1 5.2.4. Instrumental singular and plural of modifiers 5.2.5. Instrumental of personal pronouns5.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 5.3.1. Asking for features (characteristics) 5.3.2. Expressing surprise and disappointment5.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar5.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 66.1. Jak długo studiowałeś język polski? Vocabulary Czy umiesz już liczyć? 100 - 1 000 0006.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 6.2.1. Forming adverbs from adjectives 6.2.2. Use of adjectives and adverbs 6.2.3. Asking about adjecitves and adverbs 6.2.4. The meaning and use of the verbs znać, wiedzieć, umieć6.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 6.3.0. Asking for information 6.3.1. Identifying people and things 6.3.2. Asking for an object 6.3.3. Asking for place 6.3.4. Asking for time 6.3.5. Yes/no questions 6.3.6. Asking for cause 6.3.7. Asking for manner6.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar6.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 77.1. Mam spotkanie z Agnieszką. Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ROZRYWKI: SPORT I TANIEC7.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 7.2.1. Genitive singular of nouns 7.2.2. Syntactic functions of the genitive, part 1 7.2.3. Genitive singular of modifiers 7.2.4. Genitive of personal pronouns 7.2.5. Verbs of motion, part 17.3. Jak to powiedzieć? Cultural commentary 7.3.1. The largest Polish cities7.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar7.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activitiesLekcja 88.1. Wiesz, mam pomysł. Pójdziemy na koncert. Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ROZRYWKI: TEATR, KINO, MUZYKA, PRASA I LITERATURA8.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 8.2.1. The present tense of the verb musieć. The -ę, -isz conjugation part 2 8.2.2. Use of the form proszę in Polish 8.2.3. Nominative and accusative plural of masculine non-personal, feminine and neuter nouns8.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 8.3.1. Suggestions and proposals 8.3.2. Responding to suggestions 8.3.3. Expressing certainty and uncertainty8.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar8.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 99.1. Zapraszam cię na obiad. Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ŚNIADANIE, OBIAD, KOLACJA9.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 9.2.1. Possessive pronouns 9.2.2. Pronouns swój, swoja, swoje 9.2.3. Syntactic functions of the genitive, part 29.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 9.3.1. Inviting to take part in events 9.3.2. Asking to eat and drink 9.3.3. Toasts9.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar9.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 1010.1. Kolega z pracy Vocabulary Warto zapamietać te słowa! - ZAWODY10.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 10.2.1. Future tense of the verb być 10.2.2. Verbs of motion, part 2 10.2.3. Syntactic functions of the instrumental, part 210.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 10.3.1. Expressing time: days of the week 10.3.2. Expressing time: parts of the day10.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar10.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 1111.1. Czy te jabła są słodkie? Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - WARZYWA I OWOCE11.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 11.2.1. Future tense of the imperfective verbs 11.2.2. Indefinite pronouns ktoś, coś 11.2.3. Expressions such as coś zimnego11.3. Jak to powiedzieć? Communicative and cultural commentary 11.3.1. Shopping 11.3.1.1. Asking for merchandise 11.3.1.2. Asking for permission to try something on 11.3.1.3. Asking for the price 11.3.1.4. Remarks on the price 11.3.1.5. Deciding and asking for the price 11.3.1.6. Asking for the cash-desk 11.3.1.7. Asking for the change 11.3.2. Regions of Poland11.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar11.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 1212.1. Chcę znaleźć swoją polską rodzinę. Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ŻYCIE CZŁOWIEKA (verbs)12.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 12.2.0. Aspect of verbs 12.2.1. Significance of aspect 12.2.2. Aspect versus tenses 12.2.3. Forming perfective verbs12.3. Jak to powiedzieć? Communicative and cultural commentary 12.3.1. Expressing time: the use of the adverbs często, rzadko 12.3.2. Expressing time: the use of the expressions codziennie, raz dziennie 12.3.3. The use of imperfective verbs after the verbs zaczynać, kończyć, przestać 12.3.4. Poles and the Polish Diaspora in the world12.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar12.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities Lekcja 1313.1. Dla mnie jest czarujący! Vocabulary Warto zapmiętać te słowa! - MIESIĄCE13.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 13.2.1. Locative singular and plural 13.2.3. Syntactic functions of the locative 13.2.3. The locative singular and plural of modifiers 13.2.4. The locative of personal pronouns13.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 13.3.1. Expressing time: months and seasons 13.3.2. Polish holidays13.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar13.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activities LANGUAGE PROFICIENCY TESTfor Level A1I: Listening ComprehensionII: Reading ComprehensionIII: WritingIV: Speaking The first communicative coursebook of Polish for level A1 It contains 13 lesson units. Each lesson comprises passages in Polish with a Polish-English glossary, a vocabulary chart, grammar and communication notes in English, as well as exercises in grammar and oral communication. The coursebook provides information about Polish culture, e.g. the largest cities, geographical regions, Polish people and the Polish diaspora, Polish holidays, eminent Poles. The book ends with a test of Polish (in listening and reading comprehension, writing and speaking) at level A1. Polnischlehrwerk fr Anfnger Ein kommunikatives Lehrwerk fr Polnisch als Fremdsprache. Es verbindet drei Programmbereiche: den grammatischen, den kommunikativen und den kulturellen. Die Lernenden lernen grammatische Strukturen kennen und erweitern gleichzeitig ihren Wortschatz. Sie erfahren, wie diese in alltglichen Situationen anzuwenden sind und entdecken die polnische Kultur. Die Integration des Entdeckens von Kultur und Sprache in einem Lehrwerk ist ein wesentliches Novum dieser zweiteiligen Ausgabe. Die Grundlage der beiden Teile bildet der Stoff aus dem Lehrwerk „Cześć, jak się masz?", ergnzt mit:- informationen ber polnische Kultur, Sitten und Bruche - neuen bungen sowie Tests, die jeden Teil abschlieen - bunten Zeichnungen und AbbildungenBezpłatny katalog z opisem podręczników z serii Język Polski dla Cudzoziemców wyd. Universitas! Zamów bezpłatny katalog na e-maila |
Do tego produktu nie napisano jeszcze opinii
|
|