Kategorie więcej
Producenci
Cennik

HTML   CSV

Info

rankingSklepy internetowe - Ranking!


rankingNajlepsze produkty - Ranking!


cenyDołącz do nas i reklamuj produkty!


sklepNie masz sklepu, załóż go w 2 minuty i testuj za darmo!

Zobacz również

Encyklopedie i leksykony

- Wybrany produkt w sklepach

Historia kina polskiego. Twórcy, filmy, konteksty



Następne zdjęcie
Znaleziono w 1 sklepie w cenie od 95.00zł do 95.00zł

O tym produkcie napisano 0 opinii

ŚREDNIA OCENA0 Napisz opinię
Jakość0
Cena0
Wygląd0
Kliknij, aby kupić ten produkt w najniższej oferowanej cenie


Sortuj produkty :
Widok listy :



Historia kina polskiego. Twórcy,  filmy, konteksty

Historia kina polskiego. Twórcy, filmy, konteksty

Cena: 95.00zł

Przejdź do sklepu

Produkt dostępny

sklep

Poltax D. Kowalski, A. Piontek Spółka cywilna

Ilość opinii: 0
Średnia ocena: 0

ceny ceny ceny ceny

ceny ceny ceny ceny

Wyświetlanie od 1 do 1 (z 1 pozycji) Strona  1 

Opis: Historia kina polskiego. Twórcy, filmy, konteksty
Sklep: Poltax D. Kowalski, A. Piontek Spółka cywilna

Historia kina polskiego. Twórcy, filmy, konteksty to zawarte w jednym tomie syntetyczne ujęcie całych dziejów kina w Polsce - od pierwszych seansów filmowych na ziemiach polskich zorganizowanych w 1896 roku, aż po filmy zrealizowane w 2007 roku, które miały premierę w listopadzie roku 2008. Autor wszechstronnie omawia tu wszystkie najważniejsze zjawiska z zakresu polskiej sztuki i kultury filmowej oraz przemysłu kinematograficznego. Przedmiotem analizy są najwybitniejsze polskie filmy fabularne, dokumentalne i animowane, przedstawione są biografie twórców i najważniejsze konteksty kina. Księga zawiera 11 rozdziałów i dla każdego z nich autor stara się znaleźć odrębną zasadę porządkującą, której źródło mieści się w kolejnych fazach procesu historycznego. W ten sposób ponadstuletnie dzieje kina polskiego zostają opisane jako cząstka kultury narodowej Polaków.Tadeusz Lubelski - krytyk i historyk filmu, tłumacz. Ur. 1949 w Gliwicach, absolwent polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest profesorem zwyczajnym, dyrektorem Instytutu Sztuk Audiowizualnych UJ, przewodniczącym Komitetu Nauk o Sztuce Polskiej Akademii Nauk, członkiem Europejskiej Akademii Filmowej. Opublikował m.in. książki: Poetyka powieści i filmów Tadeusza Konwickiego (1984), Strategie autorskie w polskim filmie fabularnym lat 1945-1961 (1992, II wyd. 2000), Kino Krzysztofa Kieślowskiego (red., 1997), Nowa Fala. O pewnej przygodzie kina francuskiego (2000), Encyklopedia kina (red., 2003), Wajda (2006); jako tłumacz: Hitchcock/ Truffaut (2005). Historia kina polskiego jest rezultatem jego wieloletnich zainteresowań badawczych.SPIS TREŚĆI:WSTĘP

Rozdział I
POCZĄTKI KINA NA ZIEMIACH POLSKICH (1895-1918)
1.Czekanie na kino
2.Pierwsze pokazy kinematografu
3.Polscy pionierzy i wynalazcy
4.Kształtowanie się życia filmowego
5.Początki twórczości filmowej

Rozdział II
NASZE KINO NIEME.ROMANTYZM STRYWIALIZOWANY (1919-1929)
1.Nieodwzajemniona miłość
2.Model upolityczniony
  2A.Filmy patriotyczno-propagandowe
  2B.Adaptacje literatury narodowej
3.Model ludyczny
  3A.Oblicza mabuzerii
  3B."Złota seria Sfinksa"
4.Model autoteliczny

Rozdział III
NASZE KINO KLASYCZNE.
KRZYWE ZWIERCIADŁO POLSKIEJ MENTALNOŚCI (1930-1939)
1.Opóźniony przełom dźwiękowy
2.Kino branżowe
  2A.Filmy historyczno-patriotyczne
  2B.Komedie
  2C.Melodramaty
3.Kino "społecznie użyteczne"
4.Kino awangardowe
5.Film żydowski w Polsce

Rozdział IV
CZTERY DROGI FILMOWCÓW POLSKICH
W CZASIE II WOJNY ŚWIATOWEJ (1939-1945)
1.W kraju
2.Na emigracji
3.Ze Wschodu na Zachód
4.Ze Wschodu do kraju

Rozdział V
KINO ZIDEOLOGIZOWANE.
OD KINOFIKACJI DO PACYFIKACJI (1945-1954)
1.Upaństwowienie kinematografii
2.Niespełnione możliwości, zawiedzione obietnice
3.Świadectwa dokumentalne
4.Spełnienia mimo wszystko
5.Rodzimy socrealizm

Rozdział VI
EPOKA SZKOŁY POLSKIEJ (1955-1961)
1."Świat przedstawień" w fazie odwilży
2.Wyzwalanie się z socrealizmu
  2A.Twórcza adaptacja
  2B.Bezpośrednia polemika
  2C.Manifestacja swobody artystycznej
  2D.Podjęcie tematów tabu: "czarna seria"
  2E.Fabularna odmiana "czarnej serii"
3.Szkota Polska
  3A.Nurt psychoterapeutyczny
  3B.Nurt plebejski
  3C.Nurt psychologiczno-egzystencjalny
  3D.Bilans Szkoły Polskiej; centrum i obrzeża nurtu
4.Poza Szkołą
  4A.Kino popularne
  4B.Kino eksperymentu artystycznego
  4C.Świadectwa nowego obyczaju

Rozdział VII
DWUZNACZNY UROK LAT SZEŚĆDZIESIĄTYCH (1962-1969)
l.Tematyka historii najnowszej
  1A.Kino martyrologiczno-odwetowe
  lB.Kino narodowo-kombatanckie
  lC.Kontynuacje Szkoły Polskiej
  1D.Tonacja sprawozdawcza, tonacja liryczna
2."Tematyka współczesnego życia"
  2A.Współczesność zadekretowana
  2B.Współczesność pospolita, czyli bunt scenarzystów
  2C.Współczesność umykająca
  2D.Współczesność dokumentowana
3.Kino rozrywkowe
  3A.Komedia
  3B.Inne gatunki
4.Adaptacje literatury narodowej
5.Polska Szkoła Animacji
6.Nowe kino

Rozdział VIII
KINO MŁODEJ KULTURY
I KINO ŚWIADOMOŚCI HISTORYCZNEJ (1969-1975)
1.Kino Młodej Kultury
  1A.Stronnictwo inteligenckiego rygoryzmu
  1B.Stronnictwo rejestracji
  1C.Stronnictwo groteski
  1D.Stronnictwo kreacji
2.Kino świadomości historycznej
  2A.Kino mitologii plemiennej: Śląsk Kutza
  2B.Kino mitologii narodowej: adaptacje Wajdy
  2C.Kino mitologii osobistej: esej metafizyczny Konwickiego
  2D.Mit "dzieciństwa powtórzonego": schulzowski film Hasa
  2E.Mit inteligenckiej apokalipsy: debiut Żuławskiego
  2F.Kino pamięci indywidualnej: Stanisław Różewicz
  2G.Wyrafinowane adaptacje: Majewski, Borowczyk
3.Kino wystawne
  3A.Widowiska narodowe
  3B.Widowiska państwowe
  3C.Widowiska wojenne
4.Przedstawianie rzeczywistości w kinie popularnym
  4A.Komedia
  4B.Film obyczajowy

Rozdział IX
EPOKA MORALNEGO NIEPOKOJU (1976-1981)
1.Wyłanianie się nurtu
  1A.Kontrabanda w Zespołach, telewizji i oświatówce
  1B."Człowiek z marmuru" Andrzeja Wajdy
2.Kino Moralnego Niepokoju — kanon
  2A.Dominanta: pojedynek postaw
  2B.Dominanta: przebudzenie prostych ludzi
  2C.Dominanta: hodowla zła
  2D.Dominanta: opór inteligentów
3.Kino Moralnego Niepokoju — poza kanonem
  3A.Odmiana kreacyjna
  3B.Włączenie się doświadczonych autorów
  3C.Odmiana gatunkowa
4.Kino partyjnej kontrofensywy
5.Kino świadomości historycznej cd.
  5A.Prefiguracje etyczne
  5B.Więcej rekonstrukcji, mniej perswazji
  5C.Kino retro
6.Filmy osobne
  6A.W perspektywie ostatecznej
  6B.Własnym głosem
  6C.Miniatury o losie
7.Kino sezonu "Solidarności"
  7A.Na zamówienie robotników
  7B.Obalone tabu stalinizmu
  7C."Głęboko zamiast szeroko"

Rozdział X
PO STANIE WOJENNYM.SOLIDARNOŚĆ OSOBNYCH (1982-1989)
1.Regres stanu wojennego
  1A.Przerwanie "genialnego sezonu"
  1B.Kino poniżone
2.Kontynuacje mimo wszystko
  2A.Obalone tabu stalinizmu cd.
  2B."Głęboko zamiast szeroko" cd.
  2C.Dekada Kieślowskiego
  2D.Kino Moralnego Niepokoju cd.
  2E.Kino groteski
3.Kino oficjalnej propagandy
4.Kino historii kreowanej
  4A.Rewolucja i azyl wyobraźni: adaptacje Wajdy
  4B.Pokrewieństwo z wieszczami: adaptacje Konwickiego
  4C.Wizje przeszłości
  4D.Ponury wizerunek historii najnowszej
  4E.Mieszaniny obyczajowe
5.Kino osobne cd.
  5A.Późny Has
  5B.Inni autorzy
6.Kino popularne
  6A.Komedia
  6B.Nasza postmodernistyczna nostalgia
  6C.Kino gatunków
7.Pokolenie stanu wojennego

Rozdział XI
KINO WOLNOŚĆ (1990-2007)
1.Po zburzeniu muru
2."Praca żałoby"
  2A.Odnawianie Szkoły Polskiej: późny Wajda
  2B.Kontynuacja Szkoły Polskiej: późny Kutz
  2C.Polacy - Rosjanie; Polacy — Żydzi; Holocaust
  2D.PRL jako trauma
3.Kino świadectwa
  3A.Ewolucja dokumentu: Marcel Łoziński
  3B.Ewolucja dokumentu: od Karabasza do Cuskego
  3C.Zobowiązania w epoce bez zobowiązań: Krzysztof Krauze
  3D.Z punktu widzenia wykluczonych
  3E.Z punktu widzenia wchodzących w życie
4.Autorzy dawni i nowi
  4A.Zjawisko Kieślowski
  4B.Fabulatorzy
  4C.Mitobiografowie
  4D.Artyści
  4E.Kino błazeńskie
5.Kino popularne
  5A.Kino bandyckie — od grozy do nostalgii
  5B.Komedia
  5C.Adaptacje lektur
  5D.Komedia romantyczna
6.Kino niezależne

BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK
INDEKS FILMÓW

Dane techniczne

Do tego produktu nie napisano jeszcze opinii